Informatie

Ad de Wit is een zeer ervaren Manager in het Logistieke vakgebied. Als specialiteit geldt zijn logistieke retail kennis opgedaan bij het mooiste warenhuis van Nederland, de Bijenkorf,  en bij “de babyspeciaalzaak” en marktleider Prénatal.

Wat binnen de retail een heel belangrijke voorwaarde is om succesvol te zijn is ” de klant centraal stellen”.
De klant bepaalt tenslotte of ze bij jou winkel of website wil komen en of ze haar geld bij jou wil besteden. Daar probeer je als retailer invloed op uit te oefenen door goede onderscheidende producten aan te bieden tegen een voor de klant acceptabele prijs. Daarbij zal de service overeen moeten komen met wat je als retailer belooft.

 

Datzelfde geldt als je als zelfstandig logistiek deskundige je diensten aanbied aan potentiële klanten. Dat kan slechts succesvol zijn wanneer de klant ervaart dat je goede producten/diensten aanbied tegen een acceptabele prijs en een goede service of nazorg. Dit kan wanneer je als dienstverlener goed naar je klant luistert, daardoor helder voor ogen hebt wat de klant wil, dit beeld afstemt met de klant of je het goed begrepen hebt,  zodat je de juiste dienst gaat leveren.

Tenslotte zul je rekening moeten houden met de “gunfactor” waar je voor in aanmerking komt wanneer de klant het gevoel heeft bij jou aan het juiste adres te zijn. Een combinatie van rationaliteit en emotie. Maar dat is ook in een goed huwelijk het geval. Een mooie uitdaging om aan te gaan.